tiistai 19. syyskuuta 2017

Äänittämässä

Viimeisen viikon aikana olen kirjoitellut lisää tekstejä pariin kappaleeseen. Sen lisäksi harjoittelin kappale numero ykköstä kitaralla ja bassolla, kunnes sitten toissapäivänä aloitin kappaleen äänitykset.

Ihan oikeasti.

Piano- ja perkussioraidat olin soitellut sisään jo aikaisemmin soivitusvaiheessa. Joten sunnuntaina äänitin basso-osuudet ja maanantaina oli rytmikitaran vuoro. Tänään äänitin laulupuolta puolen kappaleen verran. Töissäkin piti käydä välillä.

Itseäni tämän kappaleen purkittaminen jännitti toden teolla. Kitaraa olen soitellut suhteellisen jatkuvasti erilaisissa äänityksissä viimeisen kymmenen vuoden ajan, mutta bassoa tai laulua olen äänittänyt viimeksi joskus 90-luvun puolessavälissä.

Äänityssessiot eivät ole vielä ohi tämän kappaleen kohdalta. Mutta tässä vaiheessa koen olevani helpottunut, kun olen päässyt hyvinkin vauhtiin asiassa. Pidän pari päivää taukoa tästä kappaleesta ja kirjoittelen lisää tekstejä uusiin biiseihin. Viikonloppuna jatkan äänittelyjä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti